Консультації для батьків.

Sovety roditel

Як батькам спілкуватися з дитиною в період адаптації до ДНЗ


1 . У період адаптації дитини до нових умов дошкільного закладу будьте особливо уважними до її поведінки, настрою, самопочуття.
2. Дуже важливо вранці створювати атмосферу гарного настрою, це зумовлює успіх протягом усього дня перебування дитини в садочку: будіть дитину лагідними словами, м’якими дотиками рук, поцілунками.
3. Говоріть дитині вдома, що в садочку їй буде також цікаво, як і дома, там багато хороших діток, нових іграшок…
4.Не погрожуйте дитині садочком як покаранням за гріхи та неслухняність.
5. Учіть дитину елементарних навичок самообслуговування: проситися на горщик, користуватися носовичком, мити руки, їсти.
6. Забезпечуйте єдність виховного процесу всіх членів сім’ї, говоріть дитині чітко, що можна робити, як це робити, а що не можна і чому. Тоді ваша дитина розумітиме, чого конкретного ви вимагаєте від неї.
7. Цікавтеся у вихователів, як ваша дитина грається, як спілкується з іншими дітками.
8. Обов’язково повідомляйте вихователів про звички вашої дитини, особливості здоров’я, поведінки, як лагідно називаєте вдома свою дитину.
9. Проконтролюйте, аби початок відвідування дитячого садочка не припав на епікризні періоди: 1 рік та 3 місяці, 1 рік 6 місяців, 1 рік 9 місяців, 2 роки 3 місяці, 2 роки 9 місяців,3 роки.
10. Тримайте тісний зв’язок із персоналом групи й будьте певні, що працівники зуміють прийняти і зрозуміти вашу дитину і по-материнські подбають про неї.
Батькам на замітку:
"Ознаки емоційного комфорту дитини під час її перебування в ДНЗ"
1. Бажання йти до дитячого садка.
2. Адекватний вияв емоцій дитиною, наявність позитивних емоцій, позитивна реакція на нові іграшки.
3. Здатність дитини адекватно й достатньо тривало відгукуватися на емоційні реакції оточуючих.
4. Висока комунікабельність дитини.
5. Висока пізнавальна діяльність та активність.
6. Активна ігрова діяльність.
7. Малюнки у світлих тонах.
8. Стабільність рухової активності – дитина рухлива.
9. Відсутність проблем з їжею та сном.
"Чинники, що впливають на адаптацію дитини до ДНЗ"
1. Вік дитини.
Відносно спокійно протікає період звикання дітей 3,5-4 років. У цьому періоді дитина поступово входить в рамки інтересів сімейного кола. Цього немає в період 3,5-4 років. Адаптаційний період дуже проходить важко. Малюк відчуває паніку, неприйняття. Дитина відмовляється приймати допомогу дорослого. Знаходячись у нервовому збуджені дитина не відчуває голоду. Повернувшись додому малеча, перше що відчуває – неймовірне полегшення та відчуття голоду. Дає про себе знати і нервове напруження: в дитини все викликає сльози, не може відпустити маму ні вдень ні вночі, довго не може заснути, часто прокидається з плачем. Таке не проходить безслідно, і як результат – через 3-4 дні дитина захворіє.
2. Поведінка дитини.
Поведінку в період адаптації важко передбачити навіть дбайливим мамам.Умовно таких дітей поділяють на 3 групи.
Більшість дітей. Вони різко, бурхливо показують своє негативне ставлення до відвідування ДНЗ. Голосно плачуть, кидаються на підлогу, дряпаються, кусаються, то просяться на руки, то біжать до дверей. Малюк може притихнути, щоб через 4-5 хвилин з новою енергією знову плакати. Діти з такої групи звикають до 30 днів.
Деякі діти. Після розлуки з мамою замикаються, стають насторожені, напружені. В них вистачає сил тільки на те, щоб забитися в який куточок, щоб ніхто їх не трогав. Ці діти ледь стримують плач, їх погляд нерухомий, вони не граються, мовчать. Як тільки маму бачать зразу біжать до неї і плачуть. Адаптація триває 2-3 місяці.
Комунікабельні малюки. Переступивши поріг дитсадка, вони беруть ініціативу в свої руки як з іншими дітками так і з дорослими. Протягом дня розповідають дорослим все, що знають. Самостійно роздягаються, їдять, у ліжку лежать спокійно. Адаптація триває 4-5 днів.
3. Досвід дитини.
Малюк із сім’ї, де є бабуся, дідусь, тітонька, дядя, брати та сестри вмііє по-різному поводитися з різними членами сім’ї, знає чого від кого чекати, з цікавістю обстежує незнайомі місця. Відрізняється поведінка дітей, батьки яких живуть маленькому сімейному колі. Їх коло спілкування обмежене. У дитини закріплюється невід’ємний зв’язок з мамою: залишившись на деякий час без неї, впадає в паніку. Адаптаційний період важкий і може стати причиною неврозу. Не маючи великого життєвого досвіду в новому середовищі, дитина може налякатися і починає поводитися неадекватно: лазить, хоч і вміє ходити, замовкає – хоч і уже почала говорити.
4. Індивідуальні особливості малюка.
Якщо дитина активна, має пізнавальний інтерес, вона адаптується легко. Інший малюк повільний, любить гратися наодинці, шум та голосні розмови дратують його. Він хоч і вміє сам одягатися та їсти, але це робить повільно. Усе це відкладає відбиток на його ставленні до навколишнього середовища. Такій дитині потрібно більше часу на адаптацію. Під час адаптаційного періоду важливо створити в домі спокійні умови, з розумінням ставитися до безпідставних вередувань малюка, більше гуляти з ним, займатися цікавою діяльністю. Слід раніше вкладати дітей спати, в цей період менше ходити в гості.

Про гарні манери та умови їх виховання


Як іноді хочеться батькам, щоб у присутності сторонніх дитина поводилася виховано! Здоровалася, дякувала, не перебивала співрозмовника, не грубила і ще багато різноманітних «не»...

   Насправді ж із дітьми часто трапляються дивні історії. Наприклад, до Вас у гості прийшла Ваша давня приятелька, а малюк ніяк не хоче знайомитися з незнайомою тіткою і говорити їй: «Здрастуйте!» Вам ніяково, Ви сварите дитину, а вона зовсім не винна. У такому вчинку немає ні краплі невихованості. Іноді малятам властиво лякатися незнайомих людей. Якийсь час вони звикають, і тільки потім можуть вільно та невимушено спілкуватися.
   Буває і так, що Ваші родичі подарували дитині подарунок. А дитина засмутилася і сказала, що хотіла у подарунок щось інше. Швидше за все, це через дитячу щирість, а зовсім не бажання виявити невдячність. Тому не потрібно вбачати у всіх учинках маляти просту невихованість.
   Що ж таке насправді «гарні манери»? Багато чого з того, що ми так називаємо,— просто здоровий глузд і звичайна ввічливість стосовно оточуючих. І для того, щоб ці гарні манери стали для дитини природними, вона повинна постійно в них практикуватися.
   Тобто поводитися чемно і виховано не тільки «на людях», але й вдома.
   Батьки — найкращий приклад для дітей. І якщо тато вчора був нечемний із продавщицею в магазині, то сьогодні дитина може так само розмовляти із ким завгодно, навіть із мамою, тому що так розмовляв тато, маля прагне повторити татову поведінку і говорити так само.
   Тому батьки, що прагнуть прищепити дитині гарні манери, повинні, насамперед, почати із себе.
   Гарні манери - це ще й знання того, як потрібно розмовляти з людьми та робити компліменти, здатність реагувати на почуття іншої людини, бути чуйним, дружелюбним і терпимим.
   Тому просто навчити дитину говорити «Здрастуйте» або «Спасибі» замало. Важливо пояснювати і показувати, як потрібно ставитися до тих, хто молодший або слабший, до літніх або незнайомих людей.
   Дорослі чудово розуміють, що вміння поводитися виховано залежить від того, наскільки людина володіє собою, контролює свою поведінку. Тому немає сенсу вимагати від дворічного малюка, щоб він не колупав у носі в присутності гостей, хоча пояснити потихеньку обов’язково потрібно. А от дитина 5-6 років уже цілком здатна контролювати свою поведінку, її можна попросити їсти акуратно, ділитися цукерками і не розмовляти голосно в театрі. Починати навчати гарних манер можна в будь-якому віці, але фахівці вважають, що Ви полегшите завдання, закладаючи основи поведінки до 7—8 років, потім протягом наступних декількох років будете продовжувати навчання.
   Не намагайтеся навчити свою дитину гарних манер експрес методом. Звичайно, хочеться, щоб на найближчому дні народження вона гідно трималася і поводилася пристойно. Але, швидше за все, дитина просто розгубиться і навряд чи застосує нові знання на практиці.
   Даремно, навчаючи гарних манер, порівнювати свою дитину з іншими. Такі зауваження, як: «От Сергійко привітався, а ти що, не вмієш, чи що?» замість гарної поведінки, швидше за все, викличуть у дитини злість або ревнощі.
   Почніть із головних, на Вашу думку, правил. Наприклад, Ви йдете з дитиною до театру. Навряд чи в неї є багатий досвід відвідування таких заходів. Тому поясніть малюкові, як потрібно поводитися в театрі, чому не слід голосно розмовляти або вставати під час спектаклю.
   Не слід сварити дитину, якщо вона щось зробила не так. Особливо це шкідливо робити в присутності оточуючих. Краще придумайте умовний знак і домовтеся з дитиною, що якщо вона забуде, як поводитися або зробить щось не так, Ви непомітно покажете їй цей знак.
Як навчити дитину гарних манер?
  • Показуйте приклад своєю поведінкою.
  • Не намагайтеся навчити всього відразу.
  • Будьте позитивними і конкретними. Говоріть про те, що потрібно зробити, а не про те, чого робити не можна.
  • Щоб дитина запам'ятала, чому так не можна поводитися, пояснюйте причини.
  • Намагайтеся виправляти дитину віч-на-віч, а не в присутності інших людей.
  • Хваліть дитину за будь-які прояви гарних манер.

Батькам про сучасні підходи до розвитку мовлення дітей

• Майстерність батьків саме у тому й полягає, щоб побачити настрій, бажання, стан дитини.
• За неуспішної чи недостатньо успішної діяльності показати малюкові, в чому полягає проблема, як можна подолати труднощі.
• Елементи новизни варто поєднати з набутим досвідом, знайомою інформацією. • Важливим є етап дитячих самостійних чи спільних з дорослим пошуків та знахідок.
• Не варто активно закликати дітей до спільної роботи, гри, а тим паче відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще - зацікавити їх.
• Батьки мають задовольнити бажання дитини взяти участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.
• Цікавим та корисним для дошкільнят є уособлення слова, поняття у руховому, слуховому, художньому, музичному образах.
• Діти не тільки дослухаються до вихователів, а й до батьків, вони висловлюють свою думку, прагнуть довести, переконливо аргументувати, не боячись ані власної помилки, ані критики дорослого.
• Майстерність дорослого у тому й полягає, щоб, спираючись на знання індивідуального розвитку дитини, окремими кроками, репліками наближати її до успішного результату.
• Остерігайтеся акцентувати увагу на недоліках мовлення дитини, щоб це не стало приводом для критики, глузування з боку інших дітей.
• Важливо, щоб батьки брали на себе роль не контролера, а носія інформації.
• Дітям імпонує позиція дослідників, відкривачів.

Розвивальні іграшки для малюків


Стимулюємо фізичну активність
Лікарі відзначають: запорука успішного розу­мового розвитку дитини — її фізична активність, особливо на свіжому повітрі. Які ж іграшки ста­нуть у пригоді в приміщенні й надворі?
Дитячий транспортЦе велосипеди, толо- кари (машинки-каталки), самокати та біговели. їх використання запобігає гіподинамії, сприяє розвитку координації, вестибулярного апарату, тренуванню суглобів та м’язів. Перевагу варто віддавати двом останнім видам: при їзді на них працюють не лише ноги, а й руки та черевний прес. А от економні варіанти — трансформери (біговели-самокати, біговели-велосипеди) — не­зручні в користуванні й навіть можуть призвес­ти до травми: у них неправильно розташовано центр ваги, вони мають завелику масу, майже не регулюються під зріст дитини і погано долають перешкоди на шляху.
М’ячі. Бажано, щоб вони були різних розмі­рів та з різних матеріалів.
Кеглі. їх можна збивати м’ячем, переносити з місця на місце, катати по підлозі рукою чи но­гою, пробігати чи проповзати між ними або по об­меженій ними доріжці.
Іграшки-“стрибуни”. Йдеться про дитячий варіант фітбола — великі гумові іграшки-тварини, з якими можна виконувати цілі комплекси вправ для зміцнення хребта, посилення кровообігу в між- хребцевих дисках та обміну речовин у тканинах.
Масажні доріжки та килимки. Вони спри­яють правильному формуванню стопи, розвива­ють відчуття рівноваги та координацію, допома­гають компенсувати брак тактильних відчуттів.
Розвиваємо дрібну моторику
Цікавими для дітей і справді корисними є іграшки, дії з якими вимагають точності й акурат-
ності, активізують логічне та образне мислення, виховують уважність.
Пірамідки.Перші дитячі пірамідки з’явилися ще в Давньому Єгипті й досі залишаються
поширеними розвивальними іграшками. Обираючи пірамідки, слід віддавати перевагу тим, в
основі яких не конус, а прямий стрижень — з такою іграшкою можна виконувати більше завдань:складати кільця від більшого до меншого і від меншого до більшого, від світлого кольору до темного і навпаки, кидати їх на стрижень. Високий розвивальний потенціал мають 
пірамідки-вкладки з відерець або коробочок, з яких можна будуватиьвежі або складати їх за принципом мотрійки.
Сортери.Мабуть, найпопулярніша нині розвивальна іграшка для дітей раннього віку —
ємкість з отворами різних форм, до яких потрібно  добирати відповідні вкладки. Крім стандартних геометричних варіантів, існують також сортери з тваринами, фруктами, транспортними засобами тощо. Проте працювати з ними варто лише тоді,
коли дитина добре ознайомлена з об’єктами і легко впізнає їх за силуетами. Дуже корисні та
багатофункціональні грядки-сортери, куди дитина “саджає” і звідки “збирає”різні за розмі-
ром та формою об’ємні овочі.
Складані картинки. Це можуть бути об’ємні та плоскі пазли з невеликою кількістю де-
талей, дерев’яні та пластикові 
іграшки-вкладки (для найменших — ті, деталі яких мають ручки), розрізні картинки. Ігри з ними розвивають уявлення про співвідношення частини й цілого, фігури та її контура, вчать орієнтуватися в просторі.
Пальчикові лабіринти. Малятам подобається гратися з різнобарвними намистина-
ми. Для найменших, які ще можуть тягти в рот дрібні деталі, ідеально підходять пальчикові
лабіринти — іграшки для розвитку сенсорики,дрібної моторики та координації. Проводячи намистинки по складних заплутаних маршрутах, діти тренують суглоби рук. Така іграшка
корисна і для дорослих, які багато працюють за комп’ютером: вона сприяє профілактиці тунельного синдрому зап’ястя.
Розвивальні намиста.Трохи старші діти залюбки нанизують розвивальні намиста — на-
бори різноманітних намистин (однотонних або із зображеннями), які потрібно набрати на шнур з довгим твердим кінцем. Нанизують такі намиста відповідно до завдання дорослого (від меншої до більшої, спершу зелені, потім жовті, однквіточку і два кружечки тощо) або за бажанням дитини. Особливо радує малят можливість потішити власноруч зібраним намистом маму або старшу сестру.
Шнурівки. Стандартні іграшки-шнурівки ще заскладні для дітей раннього віку. Для них іс-
нує спрощений варіант — основи з наскрізними дірками, крізь які треба пропустити шнур з великим наконечником. Спершу діти вчаться працювати з одним отвором, потім поступово збільшують їхню кількість. Най­частіше такі іграшки виго­товлені у формі фруктів,
овочів чи грибів, а наконечник має форму гусені.
Робимо іграшки власноруч
Яким би широким не був асортимент іграш­кових магазинів, багатьох видів цікавих і справ­ді корисних іграшок там не знайдеш: виробляти їх фабричним способом не надто прибутково, а розрекламувати не так просто, як, скажімо, електронні звукові й музичні іграшки. Проте завдяки Інтернету можна знайти як готові вироби, так і майстер-класи з виготовлення їх власноруч.
“Шукалки”. Чудово розвивають мотори­ку та короткочасну пам’ять фігурки з фетру або велюру, наповнені білим бісером, гранулятом чи пропареним рисом та кольоровими ґудзиками і намистинами. Ці фігурки мають віконечка з цупкої прозорої плівки. Дитина натискає на іграшку так, щоб у віконечку з’являвся певний названий дорослим предмет. До “
 нерідко додають “карту скарбів” — підказку, які саме фігурні ґудзики там можна знайти.
“Ненажерки”. Це об’ємні, порожні всере­дині ляльки у вигляді звірят. їх потрібно “годува­ти” намистинками, дрібними іграшковими фрук­тами або справжніми горішками (предмети потім виймаються через отвір ззаду або внизу іграш­ки). Така забавка поширена в Японії. Виготовити “ненажерку” можна навіть з картону та пластикового стаканчика. Більш довговічним буде тек­стильний або в’язаний варіант. Така іграшка і мо­торику розвиває, і вчить дбати про когось.
Сенсорні міні-килимки для рук. Стандартні масажні килимки призначені для ніг. Проте
виготовити подібні можна і для рук — нашити на основу з тканини різних фактур чи в’язаного полотна доріжки з ґудзиків та намистин і заохочувати малят проходитися по них пальчиками у різні способи: приставним кроком, повільно, швидко, великими і малими
кроками. Збільшити розвивальний потенціал таких іграшок можна, додавши килимкам сюжетності.
Звісно, це не всі можливі типи корисних іграшок для дітей раннього віку, проте творчим пе-
дагогам і батькам вони можуть дати ідеї для пошуку нових методичних матеріалів. 

Правила для батьків- розумних користувачів інтернету

1. Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини.
Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.
Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.
2. Використовуйте будильник для обмеження часу, який дитина проводить в Інтернеті.
Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті.
Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров’я дитини. Ігрова комп’ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі.
Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.
3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр.
Для роботи за комп’ютером зовсім необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищененим.
Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль.
Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп’ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.
4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей.
Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.
5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.
В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.
6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн.
Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.

Пам`ятка для батьків про Булінг 
https://drive.google.com/drive/folders/1bUrCA0JVoWZpiaAb97i9IK8nuvj_ObZj

Гіпердинамічна дитина йде до школи.Чого не можна робити батькам?
https://drive.google.com/drive/folders/1AU4n9YbGV3tJvB9zlmk0xQNFYXPqO7Xk


Особиста гігієна дошкільника 
https://drive.google.com/drive/folders/1WqTM_Ad2utZIZSW3cuRM9LqOqPLYlzZj

Поради батькам як виховувати
дитину https://drive.google.com/drive/folders/1RzBjLyvOT58nwpF3E1gYbuUenN3M42MW

Як привчити малюка прибирати іграшки після гри.
https://drive.google.com/drive/folders/1NGueREQtmDLAQ8_xFhKNEre4SIUaCCER

Режим дня дитини дошкільника
https://drive.google.com/drive/folders/1ruIf1mTXZZAykisp0arQYXo6W8W1DVyB

Практичні рекомендації для підготовки дитини до школи

https://drive.google.com/drive/folders/1fxrkS1K9zY6LPoVjZYIxOpEouU5tHCGs

Роль гри в житті дитини
https://drive.google.com/drive/folders/1bxdIxdsmC19QvmTtxbIr2yYekd75tJVZ

Консультація для батьків " Як допомогти тривожній дитині"

Про виховання в дітей чуйності та доброти

Що потрібно для щастя дитині

Як визначитись дитина лівша чи правша?

Як заспокоїти дитину непосиду

Як навчити дитину вирізати ножицями.

Вчимо дітей спілкуватись


        ЯК РОЗВАЖИТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВИМУШЕНОГО КАРАНТИНУ

logo

 Шановні  батьки! Під час карантину лікарі рекомендують залишатися вдома та уникати контактів з оточуючими. Однак багато батьків скаржаться, що їхні діти буквально божеволіють через таку вимушену ізоляцію. Батькам доводиться постійно вигадувати, чим зайняти дітей.
     Якщо ви теж змушені залишатися разом з дітьми вдома, період карантину буде тягнутися для вас дуже довго. І вам необхідно мати в запасі кілька занять, за допомогою яких ви зможете розважити дитину. Розглянемо кілька ідей, які допоможуть вам в цьому.
      Чим зайнятися разом з дитиною під час карантину?
1. Побудуйте замок з коробок
Зберіть усі картонні коробки, які є в квартирі, і дозвольте собі ненадовго повернутися в дитинство. Побудуйте разом з дитиною замок.
2. Влаштуйте полювання за скарбами
Ця гра досить проста. Зберіть 10-20 предметів і сховайте їх у різних місцях у квартирі. Користуючись підказкам або намальованою картою, дитина повинна відшукати всі скарби. Це допоможе зайняти дитину на кілька годин.
3. Складіть список для читання
Привчити дитину до читання легше, якщо зробити це в ігровій формі. Складіть список творів, які ви повинні прочитати дитині. Як тільки ви прочитаєте одне оповіданням, вона може викреслити один пункт зі списку і переходити до наступного твору. Це допоможе дитині більше читати у майбутньому.
4. Здійсніть онлайн-екскурсію  музеями
На час карантину багато всесвітньо відомих музеїв, у тому числі і Лувр, доступні в онлайн-режимі. Здійсніть екскурсію разом з дитиною і подивіться на знамениті картини.
5. Займіться кулінарією разом з дитиною
Спечіть печиво, кекси, торт - будь-які солодощі підійдуть! Під час приготування ви можете навчити дитину вимірювати інгредієнти і, звичайно ж, готувати.
6. Влаштуйте пікнік у квартирі
Постеліть у вітальні покривало, візьміть з холодильника їжу і влаштуйте пікнік всією родиною. Ви можете зіграти в гру, яка розвиває пам'ять. Кожен по черзі повинен вимовити фразу: «Я йду на пікнік і беру з собою...» і додати назву якогось продукту або страви.
7. Дресируйте собаку
Якщо ваш домашній вихованець ще не навчився виконувати команди «Сидіти» або «Лежати», можна навчити його цьому під час карантину. Приділяйте цьому заняттю по годині щодня. Дитині, безперечно, сподобається це заняття.
8. Проводьте з дитиною наукові експерименти
За допомогою підручних засобів, які знайдуться в будь-якому будинку, ви можете проводити з дитиною наукові експерименти: зробити лаву з солі, води і рослинного масла, виростити кристали з солі, показати дитині веселку тощо. Це викличе у дитини захват та інтерес до науки.
9. Знімайте відео для соціальних мереж
Карантин - хороший час для того, щоб зняти з дитиною відео для Instagram або Tik-tok. Розучіть з дитиною танець і зніміть його на відео.
10. Дотримуйтеся розпорядку
Хоча дитині й не потрібно ходити в школу, але і на карантині краще дотримуватися звичного розпорядку дня. Це сприяє гарному самопочуттю дитини і дозволяє їй встигати більше протягом дня.
11. Дослідіть Марс
Знайдіть в інтернеті сайт, на якому через панорамну камеру транслюються зйомки з поверхні Марса. Це викличе у дитини інтерес до астрономії.
12. Напишіть разом з дитиною розповідь
Прочитайте разом з дитиною книгу. Запропонуйте їй написати продовження у формі невеликого оповідання.
13. Зробіть сенсорну коробку
Візьміть велику картонну коробку і наповніть її будь-яким матеріалом, який дозволить ваша фантазія. Це розвиває тактильну чутливість дитини. Вона буде гратися з коробкою годинами.
14. Не зловживайте електронними пристроями
Під час карантину не давайте дитині необмеженого доступу до електронних пристроїв. Давайте їй планшет або смартфон тільки тоді, коли вона вивчить уроки і зробить роботу по дому.
15. Облаштуйте місце для навчання
Можливо, це не найкраща розвага для дитини. Але це полегшить їй навчання під час карантину. Виділіть місце в квартирі, де дитина зможе займатися: це може бути парта або письмовий стіл. Окреме місце для навчання допоможе дитині зосередитися.
15. Давайте дитині час для відпочинку
Дитині важливо не запускати навчання під час карантину. Але разом з тим необхідно давати їй перепочинок. Після того, як вона виконає кілька завдань, дайте їй час погратися.
16. Напишіть листа
Мова йде не про електронну пошту, а про паперові листи. Напишіть разом з дитиною лист тому, кого ви любите, наприклад, бабусі і дідусеві.
17. Спілкуйтеся з родичами у Скайпі
Скайп - ще один хороший спосіб підтримувати зв'язок з рідними та близькими під час вимушеної ізоляції. Спілкуйтеся з родичами, які живуть далеко, і про здоров'я яких ви хвилюєтесь.
18. Ведіть з дитиною щоденник подорожі
Згадайте останній раз, коли ви були в подорожі. Обміняйтеся з дитиною спогадами і запропонуйте їй записати їх в щоденник.
19. Зробіть прибирання разом з дитиною
Прибирання може здатися дитині не дуже веселою справою. Але, коли вся сім'я залишається на карантині, у будинку швидко з'являється безлад. Виділіть трохи часу (наприклад, 15 хвилин на день) на прибирання.
20. Грайте з дитиною в настільні ігри
Грайте в ігри, які подобаються дитині. Якщо вона не грає в настільні ігри, карантин - вдалий час, щоб навчити її грати.
21. Збирайте пазли
Виберіть пазл, який буде не дуже складним для дитини. В іншому випадку вона втратить інтерес до цього заняття.
22. Грайте з дитиною в шашки
Дитині сподобається грати в шашки, розбиратися в тонкощах гри, придумувати стратегію. Якщо ж вона уже досягла певної майстерності, ви можете влаштувати з нею змагання.
23. Навчіть дитину грати в шахи
Гра в шахи має багато переваг для дитини. Навчіть її правил гри і покажіть прості ігрові стратегії.
24. Зіграйте з дитиною в гру «Крокодил»
Це класична гра, яка позбавить і вас, і дитину від нудьги. Гра полягає в тому, що один учасник повинен показати слово за допомогою пантоміми, а решта - відгадати його.
25. Влаштуйте вечір малювання
Візьміть аркуші ватману, фарби, пензлі і дозвольте дитині малювати все, що вона захоче.
26. Спечіть з дитиною піцу
Використовуйте для начинки все, що знайдете в холодильнику.
27. Займіться з дитиною медитацією
Навчіть дитину вправ для медитації. Можна використовувати для цього відеоуроки на Youtube або спеціальні додатки для смартфона.
28. Зіграйте з дитиною в класики
Використовуйте паперовий скотч, щоб накреслити клітини на підлозі, і дозвольте дитині пограти в класики.
29. Зіграйте з дитиною в «протилежності»
Ця вправа добре підходить для маленьких дітей і розвиває їх словниковий запас. Ви повинні сказати слово, а дитина - протилежне йому (наприклад, всередині-зовні, спускатися-підніматися тощо).
30. Вирізайте ножицями
Це заняття допомагає дитині розвивати моторику. Навчіть дитину вирізати фігури з паперу по контуру.
31. Дозвольте дитині приміряти різні наряди
Це заняття ніколи не набридне дитині.
32. Створіть список фактів про тварин
Дозвольте дитині вибрати тварину. Проведіть разом з нею дослідження. Складіть список фактів, які ви зможете знайти про цю тварину в інтернеті, книгах тощо. Поповнюйте список новими фактами.
33. Створіть свою настільну гру
Ви можете не тільки грати в настільні ігри, які є у вас вдома, але і створити гру самі. Придумайте сценарій гри, накресліть на папері великого формату ігрові поля та створіть картки для гри.
34. Дозвольте дитині взяти у вас інтерв'ю
Уміння збирати інформацію і правильно ставити запитання - важливий навик для будь-якої людини. Розмовляйте з дитиною, задаючи один одному питання і записуючи відповіді. Якщо дитині сподобається робота журналіста, дайте їй складніше завдання: зателефонувати бабусі чи дідуся і взяти у них інтерв'ю по телефону.
35. Навчіть дитину робити відгуки про книги і фільми
Це вміння буде корисним для дитини під час навчання в школі. Подивіться разом з нею фільм або прочитайте книгу, а потім попросіть її поділитися враженнями.
36. Влаштуйте з дитиною книжковий клуб
Читання - важливе заняття під час карантину. Але, щоб воно було для дитини ще більш захоплюючим, обговорюйте з дитиною прочитані книги.
37. Зробіть з дитиною оригамі
Навчіть дитину робити фігурки різних тварин з паперу. Зробіть оригамі разом з нею.
38. Навчіть дитину готувати
Кулінарія може виявитися цікавим заняттям для дитини. Навчіть її готувати кілька простих страв.
38. Грайте на музичних інструментах
Якщо дитина грає на музичних інструментах, карантин - хороший привід приділяти репетиціям більше часу.
39. Спостерігайте за птахами
Гуляючи з дитиною на балконі, спостерігайте за птахами і визначайте їх види.
40. Складіть список тварин, які мешкають у вашій місцевості: білки, зайці тощо. Постарайтеся пригадати якомога більше тварин.
41. Зробіть альбом з наклейками
Нехай дитина візьме альбом для малювання і прикрасить його наклейками. Допоможіть дитині прикрасити альбом.
42. Вивчайте комах
Знайдіть в інтернеті інформацію про комах. Ви можете також подивитися разом з нею науково-популярні фільми про життя комах.
42. Ведіть календар погоди
Коли ви з дитиною залишаєтеся вдома - це чудовий привід досліджувати погоду. Запропонуйте дитині вести календар погоди. Разом з цим дізнавайтеся з інтернету щось нове про погодні явища, повітряні потоки тощо.
43. Складіть список справ по дому
Складіть дитині список завдань, наприклад, скласти свій одяг, почистити зуби, помити посуд тощо. Як тільки дитина виконає одне завдання, вона викреслює один пункт зі списку..
44. Танцюйте
Дозвольте дитині продемонструвати свої танцювальні вміння. Танці - хороший спосіб проявити фізичну активність, залишаючись вдома.
45. Приділяйте час денному сну
Щоб дитина засинала вдень, навчіть її медитативних практик.
46. Зробіть намисто з макаронів
Нанизайте макарони на нитку, розфарбуйте їх і носіть як прикрасу.
47. Дивіться онлайн-уроки гри на музичних інструментах
Якщо дитина грає на музичних інструментах, їй сподобаються онлайн-уроки, які можна знайти на Youtube.
48. Вивчайте іноземні мови
Карантин - хороший привід вивчати іноземні мови. Для цього можна слухати підкасти, дивитися навчальні відео тощо.
49. Вирощуйте рослини
Рослини можна вирощувати прямо на підвіконні, проростивши паростки у банці і пересадивши потім у горщик. Спостерігайте разом з дитиною за їх зростанням.
50. Зробіть дошку візуалізації
Роздрукуйте фотографії з інтернету і наклейте їх на аркуш ватману. Роздрукуйте зображення того, що ви хочете досягти в цьому році. Повісьте дошку візуалізації на стіну в місці, де ви постійно будете її бачити.
51. Практикуйтеся з дитиною в підготовці руки до письма
Щоб дитина не розгубила навички підготовки руки до письма до того моменту, коли вона повернеться до садочка, практикуйтеся з нею під час карантину.
52. Дивіться онлайн-уроки з мистецтва
Такі навчальні курси можна знайти на Youtube.
53. Займайтеся йогою
Якщо ви любите займатися йогою, можете долучити до цього заняття і дитину.
54. Розвивайте моторні навички дитини
Робіть з дитиною спеціальні вправи або розвивайте її моторні навички, коли займаєтеся домашніми справами.
55. Сортуйте предмети
Це заняття найкраще підходить для маленьких дітей, які тільки вивчають кольори і форми. Для сортування можна використовувати практично будь-які предмети. Запропонуйте дитині відібрати із загальної купи червоні, сині предмети тощо.
Те ж саме можна робити, коли дитина вивчає форми. Запропонуйте їй відібрати круглі предмети або довгасті.
56. Грайтеся з рисом
Це ще одна сенсорна вправа для маленьких дітей. Насипте рис у будь-яку ємність і дозвольте дитині занурити в неї долоню. Щоб зробити вправу більш цікавою, ви можете пофарбувати рис в різні кольори або заховати в ньому маленьку іграшку.
57. Грайте в хрестики-нулики
Багато з нас з дитинства пам'ятають цю гру, але не всі сучасні діти знають її. Навчіть дитину правил гри. Якщо вона їх вже знає, влаштуйте змагання.
58. Зробіть «сенсорний пакет»
Ще одна сенсорна вправа для дитини. Візьміть прозорий zip-пакет і наповніть його дрібними предметами, які не зможуть його проткнути: тюбиками від косметики, маленькими м'ячиками тощо. Маленькій дитині сподобається обмацувати пакет, вивчаючи його форму.
59. Намалюйте автопортрет
Дозвольте дитині намалювати автопортрет, використовуючи олівці або фломастери. Якщо ви хочете ускладнити завдання, можна використовувати нестандартні матеріали: цукерки, ґудзики, макарони... Підійде все що завгодно.
60. Пройдіть лабіринт
Намалюйте дитині лабіринт на аркуші паперу. Запропонуйте дитині знайти вихід з нього, малюючи олівцем.
61. Не забудьте про мультфільми
Коли дитина залишається вдома, саме час переглянути її улюблені мультфільми.
                                    Будьте  здорові !


ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ДОЗВІЛЛЯ ДИТИНИ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

logo
Зараз  у  нас  триває  карантин. Зачинені всі освітні  заклади і, як  наслідок, батьки вимушені  теж  залишатися вдома. Як же  батькам  організувати  день, щоб діти мали можливість і  розважатися , і розвиватися? Дитині дошкільного  віку, на відміну  від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.
Насамперед дорослі мають  організувати свій день так, щоб якнайменше  змінити  розпорядок  дня  дитини від  розпорядку дня в  дитячому закладі. Адже  карантин закінчиться, і  діти  повернуться до  звичного розміреного  життя  садочка. І краще, щоб  малюку не прийшлося  занову  до нього привчатися. Батькам потрібно розуміти, що  змінилося тільки  місце перебування  більшої  частини  дня дитини, а її діяльність  повинна  і надалі бути  такою, як і була( по можливості) , або трішки  змінена. Психологи  радять   написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.
День повинен починатися  з  гігієнічних  процедур,  ранкової  гімнастики,  сніданку. Протягом  дня  батьки( або інші  дорослі, які  будуть знаходитися з  дитиною  вдома) повинні  організувати  навчальну,  ігрову, самостійну  діяльність  дитини. Якщо це  дитина старшого  дошкільного  віку,  то  вона  більш  самостійна і  тому  контролювати  самостійну  діяльність  не обов’язково, а  з малюкам  молодшого  дошкільного  віку  потрібна  допомога. Навчальну  діяльність  можна організувати як до обіду,  так  і  після  денного  сну (денний  сон  теж  бажано  не  відміняти).  Програму,  за  якою  працюють в  дитячому  садочку  можна  знайти  на  сайті МОН  або  проконсультуватися   з  вихователями, в  програмі  чітко  вказані   вікові  особливості  відповідного   віку  та   знання   з  кожної  освітньої  лінії,  які  повинна   отримати  дитина,  відповідно  до  вікової категорії.   Цим  самим  батьки  можуть зорієнтуватися на  те,  що  вже  знає  їхня  дитина  і  чому  її  ще  потрібно  навчити. Так,  це   може  бути  складно, бо  існують  різні  форми  та    методи  роботи  з  дошкільнятами. Але  не  обов’язково  в  домашніх  умовах  дотримуватися  всього  цього.  Головне  - в  доступній  для  дитини  формі  пояснити  матеріал,  дати  змогу  закріпити  в  практичних  вправах (якщо  це  необхідно), бажано  використовувати  наочний  матеріал,  щоб  дитина  краще  змогла  зрозуміти  те,  що  їй  пояснюють.   На  практиці  в  садочках  використовують  дидактичний  матеріал,  роздатковий,  відео  та  аудіо записи. В  наш  час інформаційних  технологій  зробити  це  нескладно.  З  підручного  матеріалу  можна  виготовити   наочність (матеріал  для  лічби, геометричні  фігури, цифри, літери  тощо).
Яку діяльність запропонувати дошкільнику  протягом  дня
Ігрова діяльність.  Гра завжди  зацікавлює  дитину.  Ігрова діяльність сприяє  розвитку в дитини навичок,   умінь, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим.  У  сюжетно-рольових іграх дитина   відтворює  та   моделює   прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання  на  прикладі  ляльки  чи  іншої  іграшки.
Зараз  є   багато  цікавих  настільних  ігор,  які   розвивають  логічне  мислення, пам’ять,  увагу – і  це  теж  буде  цікавим  заняттям  для  дітей.
Трудова  діяльність.  У  малят є бажання самостійно виконувати деякі трудові  доручення  — мити посуд, накривати на стіл, підмітати. Тому  дитині   слід давати посильні трудові доручення.
Художньо-продуктивна  діяльність.  Малювання,  ліплення,  аплікація,  конструювання -  це  те,  що,  напевно, подобається  робити  дитини  найбільше.  У  цих  видах художньо-продуктивної діяльності  малюк  має  змогу  втілити  свої  задуми  та реалізувати  творчі  здібності, незалежно  від  дорослого.
Дитині   корисно  буде  послухати  казку,  оповідання,  вивчити  вірш,  переказати  прочитаний  твір.  Це  можна  зробити  за  допомогою  запитань,  малюнків. Цікава  форма  роботи – складання  казки,  можливо  її  героями  будуть  нереальні  фантастичні  створіння  і  нехай  дитина  дає  волю  своїм  фантазіям,  а  дорослий  занотовує  казку  і  складає  в  скарбничку ( можливо  це  не  останній  карантин  вашої  дитини  і  таких  творів  буде  ще  багато).
Дослідницька  діяльність.  Ще  одне   цікаве  заняття  для  дитини. Можна з  дитиною  провести  досліди,  ознайомитися  з властивостями   деяких  матеріалів.
Розваги. Можна  організувати  тематичні  домашні  вечірки  або  недільники (запросити двоє – троє  друзів), підготувати  сценарій, костюми, декорації, конкурси, призи.
Деякий  час можна приділити перегляду  мультфільмів та  розвиваючих і  пізнавальних відео на   YouTube  каналі.
Важливо ще  й  те,  що  батьки  повинні  контролювати    перебування  дитини  перед  комп’ютером  чи  планшетом.  Потрібно   організувати  перебування  на  свіжому  повітрі.
Не  ізолюйте  дитину  від суспільства. Підтримуйте  контакт з  друзями  та  близькими. Дитина    може  спілкуватися з друзями  та  близькими, яких ви не можете відвідати особисто, використовуйте  відеочати.
Перелік  сайтів на  допомогу  батькам:
https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.

https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато  цікавого і для батьків.

http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого  шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами, яскравими сюжетами та звуковим супроводом

https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма тощо

http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до  школи, творчість

http://www.raskraska.com/ Раскраски для детей - бесплатно распечатать, скачать,  раскрасить онлайн

                           НА  ДОПОМОГУ  БАТЬКАМ  ПІД  ЧАС  КАРАНТИНУ                                ЦІКАВІ  ЗАНЯТТЯ  ДЛЯ  ДОШКІЛЬНЯТ  

logo





ГОТУЄМО ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ
     «ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ УСПІШНОГО СТАРТУ ПЕРШОКЛАСНИКА»                РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

logo


    Перший клас — певною мірою випробування для дітей і батьків. Нові форми роботи, зміна розпорядку дня та незнайомий колектив. Скористайтеся рекомендаціями та допоможіть дитині підготуватися до навчальної діяльності.
 logo    Самоорганізація                                                                                                                                              Час від часу пропонуйте дітям виконати вдома завдання, що безпосередньо не пов’язане з освітнім процесом. Наприклад, розповісти про свої враження від екскурсії, підготувати виступ до родинного свята, намалювати листівку другові, скласти розповідь про домашнього улюбленця тощо. Складіть разом розклад цікавих справ, де схематично позначте вид діяльності та час, зокрема на вихідні. Тут можна визначити час для гри, рухливих розваг, сталих домашніх обов’язків тощо. Розмістіть розклад на видному місці, бажано біля годинника. Так ви допоможете майбутньому першокласнику «подружитися з часом» і сформувати навички самоорганізації, зокрема:
     • дотримуватися режиму дня;
     • виконувати домашнє завдання самостійно та вчасно.
    Надалі ці навички зумовлять у дитини відповідальне ставлення до систематичного виконання завдань.                                                                                                                                                                                       
    logo Упевненість у собі                                                                                                                   Підтримуйте віру дитини у власні сили та формуйте в неї адекватну самооцінку. Шестирічний першокласник - дошкільник за віковими характерис-тиками - навчається, аби продемонструвати свої досягнення батькам, педагогам, одноліткам, бути «дорослим» і значущим. Тому не забувайте цікавитися настроєм дитини та її шкільними справами. Бо якщо вона відчує, що вам байдуже, то втратить жагу до навчання.

     logoЗдоров’я
     Зверніть увагу на стан фізичного розвитку та здоров’я дитини. Не ігноруйте хронічні захворювання чи алергію. Зважайте також на часті (4—6 разів на рік) захворювання дитини. Від стану здоров’я залежить, як вона буде навчатися, сприймати й пізнавати навколишній світ, запам’ятовувати інформацію, мислити, читати, писати, розв’язувати завдання тощо. Тож зважайте на цей чинник, аби визначитися, чи варто вже віддавати дитину до школи.

     logoРаціон і режим
     Забезпечуйте майбутньому першокласнику повноцінні сон і їжу. Установлений час сну — це найліпший спосіб допомогти вашій дитині вчасно засинати й повноцінно висипатися. Лише завдяки цьому вона зможе поповнити енергію, яку витратила протягом дня. Щодо їжі, то вона має бути поживною, щоб організм отримував речовини, необхідні для нормальної роботи мозку, серця, легенів та інших органів. Окрім того, збалансоване харчування запобігає гіповітамінозу.

    logo Рухова активність
     Організовуйте активність дитини. Якщо вона постійно рухається: стрибає, бігає, грається, — то вона здорова. Тож не зупиняйте дитину й не примушуйте її посидіти. Натомість грайте в рухливі ігри, що розвивають гнучкість, спритність і швидкість. Улітку привчайте приймати прохолодний чи контрастний душ, купайтеся у відкритих водоймах — це зміцнить нервову, імунну й інші системи організму. Такі заходи сприятимуть повноцінному фізичному розвитку дитини, загартують її та поліпшать стан здоров’я.                                                                                                                                                                                     
     logoКомунікація
     Зважайте на самовідчуття дитини в колективі. Це ще один важливий показник готовності до школи. Сором’язливий першокласник, найімовірніше, втомлюватиметься від великої кількості однолітків. «Діти штурхаються і шумлять», — скаже він, коли повернеться додому після уроків. Що потрібно зробити, якщо дитина втомлюється від однолітків у школі? Найперше — не залишайте її на групу продовженого дня.
Активні й товариські діти також можуть зіткнутися з проблемами спілкування. Наприклад, не вміють тримати дистанцію з дорослим, якому може бути неприємним фамільярне ставлення. Тому навчайте дитину спілкуватися з однолітками й дорослими відповідно до соціальних норм.

     logoУважність
     Дізнайтеся, як дитина розуміє, сприймає та запам’ятовує інструкцію. Запропонуйте їй зібрати щось із конструктора, приміром будиночок із шести кубиків. Або виконати графічне завдання, наприклад, домалювати поруч із певною фігурою ще кілька таких самих. Зверніть увагу, скільки часу знадобиться дитині, щоб почати виконувати завдання. Якщо вона більше п’яти хвилин не може сконцентруватися, то й у класі, після того як учитель дасть завдання, вона ловитиме ґав і не включиться вчасно у процес.
                                                                                                                                                                                                                                                                      Бажаємо  успішного  шкільного  життя!
logo

ГРА В «ІЗОЛЯЦІЮ». ЯК АДАПТУВАТИСЬ  ДО РЕЖИМУ «КАРАНТИН»

Беззаперечно, коронавірус кардинально змінив та змінює життя не лише нашої країни. Сучасній людині досить складно перебувати в ізоляції, і це стосується не лише обмеження пересування, соціальних контактів, роботи, відпочинку, хобі. Проте, основним випробуванням є перебування 24 години на добу усіх членів сім’ї разом. Дійсно, карантин може стати серйозною загрозою для деяких внутрішньосімейних стосунків або принаймні для нервової системи батьків»
Чого не варто робити батькам:
   ♦  різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїхдітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції;
   ♦  примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;
   ♦ в жодному  разі не варто зволікати  переживаннями  малечі. «Заспокійливі» висловлювання, на кшталт «Знайшов, про що  переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», замінити на «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію».
   ♦  не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці.
  ♦ не слід переглядати безкінечно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху.    Краще подивіться комедію  чи мультики з дітьми. А «під  фільм» приготуйте  домашні сухарики або какао з печивом.         
                                                                          «Золоті  правила»  для  батьків:
 слід пам’ятати, що ізоляція – це стрес як для дорослих, так і для малечі;
 пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Емоція страху - у парі з інтересом: Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
• Щоб подолати негативні емоції, можна зробити мішечок для крику, або ж влаштувати битву подушками.
• Підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки.
• розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку;
• по можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі;
 сімейна ранкова зарядка допоможе зняти стрес і зменшити паніку;
• дотримуватись інформаційної дієти — достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі дійсно важливих подій.
      «Батькам у взаємостосунках між собою потрібно бути більш толерантними одне до одного, намагатися все обговорювати. Якщо партнер вже не витримує напруження, - потрібно дати можливість побути на самоті. Але це має бути взаємно, час для себе потрібно давати обом партнерам. В ситуаціях конфліктів між собою, батькам слід уникати ігнорування, приниження особистості партнера, егоцентризму і використовувати активне слухання, підкреслення значущості партнера.
                                                                                             Будьте   здоровими!

logo

ДІТИ НА КАРАНТИНІ:  ЯК ПРАВИЛЬНО ПЕРЕЖИТИ ВИМУШЕНІ КАНІКУЛИ

Більшість дітей залишається вдома із батьками, які попри це повинні займатись і роботою. Чи варто розмовляти з дітьми про коронавірус і як правильно взаємодіяти з ними на час карантину…
    Зараз дуже непростий період для всіх, і помилково вважати, що діти нічого не помічають. Вони на це реагують, навіть якщо просто віддзеркалюють поведінку батьків.
    ДІТЯМ ВАРТО РОЗПОВІДАТИ ПРАВДУ про те, що відбувається. Вони все помічають. Коли інформація відсутня, малеча починає застосовувати свою уяву та фантазію – це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Те, як подавати інформацію, залежить від віку дитини. Дітям дошкільного віку, наприклад, можна пояснювати це через гру.
     ПОЧАТИ ІЗ СЕБЕ. Насамперед батькам варто звернути увагу на своє ставлення до карантину та епідемії. Діти часто віддзеркалюють поведінку батьків, тож вони можуть передавати їм свою тривожність. Батьківська поведінка має транслювати спокій і впевненість, тоді у дитини буде розуміння того, що все вдасться подолати.
     АКЦЕНТУВАТИ НА ДІЯХ. Можна розповісти про симптоми, які виникають під час цієї хвороби. Пояснити, що є вірус і багато людей хворіє, але й багато виліковується. Водночас наголосити на тому, що є способи, які допоможуть уникнути хвороби: залишатись вдома, частіше мити руки тощо.
     Батьки мають бути максимально відкритими до запитань і давати правдиві відповіді. Якщо не знаєте чогось, можна разом із дитиною знайти інформацію у наукових статтях: бути дослідниками разом. Не можна ігнорувати її запити. За своєю природою діти дуже допитливі, вони потребують постійного потоку інформації для розвитку та формування нервової системи.
     Діти до певно говіку не можуть аналізувати інформацію та розуміти, де правда, а де ні. Батьки, які проговорюють те, що відбувається, допомагають малечі сформувати свою думку та бачення ситуації. Коли малюк поводиться пасивно і не запитує про вірус, ймовірно, у неї існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати ці почуття. Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити про ситуацію, що склалась.

     «Карантин потрібно пережити»
     Дорослим людям важко перебувати в ізоляції, а дітям це набагато складніше. Наше ставлення до дитини у цей період має бути толерантним, більш підтримувальним і спокійним, ніж зазвичай.
     ЗБЕРЕГТИ ЗВИЧНИЙ РЕЖИМ ДНЯ. Розпорядок дня – це те, що дає почуття безпеки дитині. Тобто лягати спати і прокидатись у той самий час, снідати, обідати й так далі. Звісно, у режимі карантину відтворити його на 100% буде складно, але треба постаратись зберегти основні пункти.
     СТАВИТИ РЕАЛІСТИЧНІ ВИМОГИ. На час карантину з дітьми батьки, ймовірно, не зможуть працювати на тому ж рівні, що раніше. І діти не зможуть вчитись так само ефективно, як за звичайних умов. Це певний період, який мине і до якого варто адаптуватись. Карантин потрібно пережити, й далі буде по-іншому.
     ПОЯСНЮВАТИ ДИТИНІ, ЩО ХТОСЬ ІЗ БАТЬКІВ БУДЕ ЗАЙНЯТИЙ, ПОТРІБНО ДО ПОЧАТКУ РОБОТИ. Знову-таки, це планування дня і чітке обмеження часу на роботу та відпочинок. Дітей варто попереджати, що найближчої години дорослі не зможуть приділяти так багато уваги дитині. Але цей час мине і згодом ви зможете погратись чи зробити щось разом.
     У період карантину батькам потрібно бути з дитиною і реагувати на її потреби. Щоб дитині було простіше, можна використовувати позитивні підкріплення: наприклад, за кожне виконане завдання давати наклейку, за п’ять таких стікерів– приз. Така гра допомагає дитині витримувати ці періоди тимчасового дискомфорту (наприклад, коли батьки зайняті роботою) задля винагороди.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
     Як розпланувати день і чим зайняти дітей
     Карантин схожий на відпустку чи довгі вихідні, тому варто розуміти, що для дорослих і дітей – це все-таки період розслаблення. Не варто гнатись за досягненнями й змушувати дітей виконувати нереальний план.
     Важливо дотримуватись розпорядку дня: чищення зубів, зарядка, прогулянка (якщо цеможливо), денний сон та інші звичні для дитини ритуали повинні бути щодня. Дуже важливими є спільні прийоми їжі. Графік потрібен, щоб дитина мала певні межі, в яких вона буде більш організованою. Так і батьки встигатимуть більше, і малеча отримуватиме достатньо уваги.
     Те, як наповнювати весь інший час, залежить від уподобань дитини. Згідно із системою Монтессорі, найбільш продуктивною частиною дня у дітей є час до обіду. Тому всі заняття, які спрямовані на розвиток дитини, краще планувати на першу половину дня.
      ЗМУШУВАТИ ДИТИНУ НЕ ПОТРІБНО: лише йти за її інтересами. Дитина хоче читати – можемо почитати, вирішує складати пазли – займемось цим. Не варто складати список занять і виконувати їх по черзі: дуже важливо прислухатись до дітей та їхніх бажань.
      На період карантину батькам або іншим членам сім’ї треба домовлятись, хто зараз сидітиме з дитиною. Наприклад, батько працює, поки мама гуляє з дитиною. Потім мама займається роботою, а батько грається із дітьми. Одному дорослому повноцінно працювати та займатися дитиною буде важко – діти рідко можуть три години спокійно гратись самі, не відволікаючи.
     ПЛАНУВАТИ ВСІ АКТИВНОСТІ варто з урахуванням інтересів дитини, бо для кожного віку вони свої. Час, який зараз батьки проводять із малечею, можна використовувати для спільних приготувань їжі, занять йогою чи танцями, наведення порядку вдома. Дітей варто залучати до домашніх справ: вони за прикладом батьків вчаться багатьох речей. Якщо дитина виявляє інтерес до хатніх справ, потрібно заохочувати її до цього, навіть якщо в неї не все виходить добре.
     Вдома можна гратися і з кінетичним піском, пластиліном, робити аплікації з паперу. Для дітей цінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблять щось спільне.
     На час карантину потрібно підготуватись і знайти нові варіанти для ігор з дітьми: малеча не зможе робити одне й те саме щодня. У YouTube чи навіть у соцмережах інших мам можна знайти багато ідей, чим зайняти дитину. У періоди карантину варто стежити за кількістю солодкого, яке вживають діти. Солодощі збуджують дитину: їй важче заснути, складніше сконцентруватись на чомусь.
     Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Краще звідти видалити усе зайве й залишити лише додатки для розвитку та навчання. Мультики варто обирати документальні та навчальні. Наприклад, після прочитання енциклопедії дитина зацікавилась Антарктидою – це чудово і можна наступного дня показати відео на цю тему.
     Не варто сприймати карантин як те, що ускладнює життя. Використовуйте його для того, щоб провести більше часу з дітьми: вони насправді дуже потребують нашої уваги. І навіть разом розкласти речі після прання – це вже чудова спільна активність.
     Крім класичних способів проведення часу з дітьми, як-от читання книг, перегляд мультиків і дитячих фільмів, прогулянок на вулиці, у нас є доступ до різноманітнихігор. Дитина може гратись як з дорослими, так і сама, за умови, якщо перший раз про це заняття вона дізналась разом з батьками.
     ІГРИ НА КУХНІ. Можна малювати фарбами по крупі, ховати невеликі іграшки й знаходити їх, викладати аплікацію та придумувати до неї історію. Також гратися з тістом: ліпити фігурки, випікати, розфарбовувати.
     СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ або ігри, що розвиваються за сюжетом, її учасники беруть на себе певну роль. Тут додатково можна використовувати іграшки, конструктор тощо.
     ТЕАТРАЛІЗОВАНІ ІГРИ. Театр може бути як ляльковим, тіньовим, так і драматичним. Вибираєте ви.
     РУХЛИВІ ІГРИ. Під час таких занять можна обіграти всі речі, які є вдома. Наприклад, стілець – обіграти, на нього можна залазити, його штовхати, піднімати тощо.
     КІНЕЗІОЛОГІЧНА ЗАРЯДКА. Спробуйте з дітьми вивчити кілька вправ такої зарядки, вони розвивають взаємодію між півкулями мозку.
                                                                        logo

ЧИМ  ЗАЙНЯТИ  ДИТИНУ  ПІД  ЧАС  КАРАНТИНУ

Відволікти дитину від телефону – не легка справа, але реальна. Якщо дитині запропонувати цікаві альтернативні ігри, вона неодмінно погодиться провести час граючись з вами, ніж сидітиме в гаджеті».
5 ідей для проведення корисного дозвілля з дітьми:
• Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Для старших дошколят буде цікаво пограти у «ходилки-бродилки з кубиком». Лото, карти, пазли – теж будуть цікаві для дітей будь-якого віку.
• Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.
• Хатні справи. Долучайте дітей до домашньої роботи – їм цікаво, а для вас неабияка допомога. Можна разом помити посуд, приготувати смачну страву або полити вазони. А ще можете разом з дитиною посадити якусь рослину в горщик та стежити за її ростом.
• Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.
• Ведення щоденника. Купіть для дитини гарний блокнот, який застібається на замочок чи закривається на ключик. Їх у продажі є безліч варіантів. Запропонуйте своєму чаду щоденно вести блокнот, записувати туди свої думки та описувати, як минув день. Це допоможе розвивати пам’ять дитини та розвине здатність чітко висловлюватися.
«Кожним мамі та татові корисно задавати собі одне запитання: «Коли моя дитина підросте і буде згадувати своє дитинство, що вона буде пам’ятати?»
Відповідаючи на це запитання кожен повинен зрозуміти, чи правильно дитина проводить своє дозвілля. Зрозуміло, що батьки, які прийшли з роботи, не завжди можуть активно проводити з дитиною час. І телефон для батьків інколи є рятівним. Але пам’ятайте, що діти дуже швидко виростають. Тому шукайте скрізь балансу – аби був час і для себе, і для дитини»….
Чи хороший (а) Ви батько/мати?
1.     Чи відповідаєте ви дитині «Виростеш – зрозумієш»?
Так — 0, інколи — 2, ні — 5.
2.     Чи вважаєте ви, що дитині треба давати на кишенькові витрати відпо­відно до її потреб, а не визначену суму?
Так — 0, інколи — 2, ні — 5.
3.     Чи прагнете ви пояснювати дитині причини своїх заборон?
Так - 4, інколи - 2, ні - 0.
4.      Чи дозволите ви маленькій дитині допомагати по дому, навіть якщо ця допомога нічого не дає?
Так — 4, інколи — З, ні — 0.
5.     Чи вважаєте ви, що невинна брехня дитини припустима?
Так - 0, інколи -2, ні - 4.
6.     Чи використовуєте ви будь-яку можливість, щоб розвивати в дитині спостережливість?
Так — 5, інколи — 1, ні - 0.
7.     Ви глузуєте з дитини?
Так - 0, інколи - 0, ні - 5.
8.     Чи думаєте ви, що фізичне покарання не зашкодить?
Так — 0, інколи — 2, ні - 5.
9.     Ви вважаєте, що рання просвіта дитини про «Доросле життя» шкідли­ва?
Так - 0, інколи - 3, ні - 4.
10. Чи читаєте ви книги про виховання?
Так — 4, інколи - 2, ні - 0.
11. У дітей можуть бути свої таємниці?
Так - 3, інколи - 2, ні - 0.
12. Ви сваритесь, якщо дитина залишає їжу на тарілці?
Так — 0, інколи — 1, ні — 4.
13. Даєте ви дитині можливість розвивати віру у власні сили і самостій­ність?
Так - 5, інколи - 1, ні - 0.
14. Ви радієте успіхам дитини, навіть якщо бачите її недоліки?
Так - 3, інколи — 2, ні — 0.
15. Ви можете залишатися спокійними, якщо ваша дитина сердиться?
Так — 5, інколи — 0, ні - 0.
16. Ви охоче проводите час зі своєю дитиною, це спілкування приносить вам задоволення, а не тільки відчуття виконаного обов’язку?
Так - 5, інколи — 1, ні - 0.
17.  Як ви ставитися до суворості у вихованні, яка призводить до закрито­сті і неприродної поведінки?
Негативно - 5, ніяк - 0, позитивно - 0.
18. Можете ви наказати так, щоб вимога була виконана негайно?
Так - 5, інколи - 0, ні — 0.
19.   Ви легко встановлюєте контакт з друзями вашої дитини?
Так — 4, інколи - 2, ні — 0.
20. Чи вважаєте ви достатньою причиною для критики вашої дитини те, що коли ви були в її віці, то цього не робили?
Так — 0, інколи — 2, ні — 5.
21.  Чи вирішуєте ви за свою дитину, що подорослішала, життєво важли­ві питання, говорячи при цьому “Я краще знаю ”?
Так — 0, інколи — 2, ні — 5.
22. Чи вважаєте ви, що дитина не може мати таємниці від вас і що ви ма­єте право читати її листи?
Так — 0, інколи — 2, ні — 5.
23. Може ваша дитина перемогти вас у суперечці? Буває так, що ви змі­нюєте своє рішення, зрозумівши, що воно занадто суворе чи неправильне?
Так — 5, інколи — 3, ні — 0.
24. Доводиться вам просити вибачення у дитини, якщо ви несправедливо покарали її або у чомусь підозрювали?
Так - 5, інколи — 3, ні - 0.
25.  Забуваєте ви про свої обіцянки, особливо, якщо вони мали на меті за­охочення?
Так - 0, інколи — 2, ні - 5.
26.  Можете ви відірватися від термінової роботи або цікавої книги, якщо ваша дитина просить у вас поради або допомоги?
Так — 5, інколи — 2, ні — 0.
Підрахуйте бали.
Якщо ви набрали:
Менше 30: Ми співчуваємо вашим дітям.
31-59: Ви непослідовні у своїх справах і вчинках, занадто часто робите “інколи” те, що повинні робити завжди, або робите постійно те, чого не пови­нні робити. Ваші діти не знають, коли і в чому на вас розраховувати.
60-79: Ви у багатьох питаннях - хороший батько. Очевидно, ваші діти не почуваються з вами достатньо добре.
80-99: Ви, в цілому, хороший батько, хоча часто допускаєте помилок, по­слаблюючи власний вплив на процес виховання дітей.
100-129:  Ви - дуже хороший батько, усвідомлюєте важливість своїх обов’язків перед сім’єю і дітьми.
Більше 130: Ви - ідеальний батько, хоча у вас виникає сумнів про відве­ртість ваших відповідей.


 


Немає коментарів:

Дописати коментар